SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Crítica a la idea de Infancia y proyecto educativo en las políticas públicas de ColombiaProcesos determinantes del acceso a odontología en niños y niñas durante primera infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

ROBLEDO-CASTRO, Carolina; AMADOR-PINEDA, Luis Hernando  y  NANEZ-RODRIGUEZ, José Julián. Public policies and educational policies for early childhood: Challenges of early childhood educator training. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2019, vol.17, n.1, pp.169-191. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.17110.

The article presents the results of a completed investigation that was implemented using a qualitative descriptive-interpretative approach. This involved the authors conducting a document analysis, which had the purpose of identifying the challenges that emerge in the training of early childhood educators that are the result of national and international educational policies. A content analysis explored the axial categories of public policies: early childhood and teacher training. As a result of the analysis categories and subcategories emerged in the knowledge expected from early childhood teachers: general knowledge, pedagogical knowledge, didactic knowledge and crosscutting knowledge.

Palabras clave : Government policy; educational policy; early childhood; vocational training; preschool teachers; early childhood education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )