SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Jóvenes y educación superior en el Cono Sur de AméricaVivencias académicas y salud mental en tres cohortes universitarias bajo emergencia covid-19 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

PERALTA, Nadia Soledad; CASTELLARO, Mariano; TUZINKIEVICZ, María Agustina  y  CURCIO, Juan Manuel. Argumentation in university students: a review of socioconstructivist studies. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2023, vol.21, n.2, pp.27-49.  Epub 22-Ago-2023. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/rlcsnj.21.2.5783.

Argumentation is a social, communicative, and cognitive practice linked to context and an essential skill for the academic formation and learning of university students. Sociocognitive Processes of learning Group (Rosario Institute for Research in Education Sciences, Argentina) conducted several studies on the topic, highlighting sociocognitive conflict as a potential situation for knowledge construction and argumentation as a privileged modality to solve it, from the socioconstructivist perspective. The article aims to present knowledge on argumentation from the socioconstructivist perspective based on empirical research conducted by the PSA group in the last decade. This will contribute to building the balance of academic production in the 21st century on university students, the central objective of the monograph.

Palabras clave : University Students; Social Interaction; Argumentation; Socioconstructivism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )