SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número5«AQUÍ FUE TROYA». MUJERES, TEATRO Y AGENCIA CULTURALTEORÍAS NEUROCIENTÍFICAS DEL APRENDIZAJE Y SU IMPLICACIÓN EN LA CONSTRUCCIÓN DE CONOCIMIENTO DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tabula Rasa

versión impresa ISSN 1794-2489

Resumen

BLANCO PUENTES, JUAN ALBERTO. On Writing Essays. Tabula Rasa [online]. 2006, n.5, pp.209-227. ISSN 1794-2489.

Today, academic exercises begin with writing essays. As an academic tool, essays are useful just as much for writers as they are for readers. In reference to that, this article reflects about the essay and guides the reader through the steps of writing this type of text. It does not make a difference between sciences, styles, topics and intentions, but maintains the independence of knowledge. In fact, the structure of the text is designed to develop composition exercises, encouraging access to the chosen topic based on its antecedents, formal structure, language and development of learning from the essay.

Palabras clave : Cavern myth; Montaigne; essay; writing/reading; methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons