SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número5A LA HORA DE ESCRIBIR ENSAYOSPRODUCCIÓN DE CONOCIMIENTO SOBRE TRABAJO SOCIAL EN LAS UNIDADES ACADÉMICAS DE BOGOTÁ EN EL PERÍODO COMPRENDIDO ENTRE 1995 A 2003 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tabula Rasa

versión impresa ISSN 1794-2489

Resumen

VELASQUEZ BURGOS, BERTHA MARLÉN; CALLE M, MARÍA GRACIELA  y  REMOLINA DE CLEVES, NAHYR. Neuroscientific Theories of Learning and Their Implication in the Knowledge Construction of University Students. Tabula Rasa [online]. 2006, n.5, pp.229-245. ISSN 1794-2489.

This article invites readers to reflect on the different neuroscientific theories of learning: the theory of the triune brain, the whole brain, the brain as a basis for learning, right brain versus left brain, and the theory of multiple intelligences; as well as their direct implication in the process of searching and constructing knowledge for University students, as evidenced in curriculum structure, implementation of teaching and facilitation methodologies and in evaluation systems, among others.

Palabras clave : Neuroscientific theories of learning; brain; teaching-learning; methodological strategies; pedagogy; education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons