SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Solidaridad y educación audiovisual. El caso de los clipmetrajes de la ONGD Manos Unidas como paradigma de las relaciones públicas comprometidasLa función administrativa en la era de las tic índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

RUGELES CONTRERAS, Paul Andrés; MORA GONZALEZ, Beatriz  y  METAUTE PANIAGUA, Piedad María. The student´s role in the educative environments mediated by IT. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2015, vol.12, n.2, pp.132-138. ISSN 1794-4449.

This article references the results obtained in the research work "Caracterización de experiencias significativas mediadas por las TIC, en Educación Superior virtual" (Characterization of significant experiences mediated by IT in virtual higher education), in which factors that potentiate the configuration of such experiences, such as selfdiscipline, self-learning, critical and reflective analysis and collaborative work were identified (Rugeles, Mora, Metaute, 2013). These factors are approached as key concepts in the role of students in educative environments mediated by IT, where, in a especial way, appears a scope in which students assume roles that make them commit even more with their learning process. Such roles, together, aim to strengthen the subjective and inter subjective capacities of students as committed social beings who can contribute to the social development of their communities.

Palabras clave : role of virtual students; self-discipline; self-learning; collaborative work; critical and selfreflective analysis; IT tools.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons