SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Alternativas antropológicas, históricas y pedagógicas, para la conservación del sujeto en el universo digitalHacia la personalización del e-Learning: la afectividad y su repercusión en el bienestar subjetivo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

CABERO ALMENARA, Julio  y  LLORENTE CEJUDO, María del Carmen. Information and Communication Technologies (IT): Formative Scenarios and Learning Theories. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2015, vol.12, n.2, pp.186-193. ISSN 1794-4449.

Information and communication technologies (IT) bring transformations and re-structuring processes that lead to the creation and exchange of knowledge, and also to new ways to acquire, approach and organize the formative process. Several formation scenarios are introduced, along with classical learning theories (behaviorism, cognitivism and constructivism) and their relationships with IT to, then, delving into the connectivism theory and others that, under the denominations of rhizomatic, self-regulated and ubiquitous, contribute to establish some of the fundamental principles of how learning is generated, always keeping in mind the incorporation of IT to those formation processes.

Palabras clave : information and communication technologies; learning theories; connectivism; selfregulated learning; rhizomatic learning; ubiquitous learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons