SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2El lenguaje de la poesía y su valor para el conocimiento no proposicional, un acercamiento desde Wittgenstein y JitrikLa internacionalización de la educación superior y la formación de ciudadanos del mundo, ciudadanos glocales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

ORTEGA VALENCIA, Piedad. Critical Pedagogy in Colombia: a study in the school of the popular sectors.. sophia [online]. 2014, vol.10, n.2, pp.50-63. ISSN 1794-8932.

This research article aims to present the theoretical and practical foundations on critical pedagogy in Colombia from analyzing the school in popular sectors, in order to recognize the many initiatives that have made it possible to potentiate their discourses and practices. In Colombia critical pedagogy is set in a field of promotion of new pedagogical practices, theoretical reflection, political mobilization and renewal of expressions and discourses of resistance. This allows individuals to assume pedagogy as a field of re-signification around the modes of constitution of subjects in contexts differentiated by deep inequalities and exclusions.

Palabras clave : critical pedagogy; school; popular sectors.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )