SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Propiedades psicométricas de un instrumento de las competencias genéricas del egresado de una universidad privada de Cali, ColombiaLa educación inclusiva: una vía para la integración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diversitas: Perspectivas en Psicología

versión impresa ISSN 1794-9998

Resumen

MEJIA QUINTERO, Edilberto  y  ESCOBAR MELO, Hugo. Characterizing Cognitive Processes. Divers.: Perspect. Psicol. [online]. 2012, vol.8, n.1, pp.123-138. ISSN 1794-9998.

This paper presents a characterization of the processes of memory, language and thought of four groups of students with low, medium, high and higher academic achievement among first and fifth grade, aged between 6 and 11 years, in an educational center in Bogotá-Colombia. to 10 sub-tests of the WISC-IV Were applied, to describe these processes. Academic performance was corroborated by school reports. The results were processed using SPSS-19, ANOVA and Tukey's DHS. The most influential aspect is the verbal comprehension scores with a correlation of .718; followed by perceptual reasoning with a correlation of .659, and finally the working memory with a correlation of .577.

Palabras clave : academic achievement; learning; learning Problems; development; memory; language; thought.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons