SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número23Metodología de evaluación por conformación de grupos en un primer curso de programación de computadores usando Aprendizaje ColaborativoEstilos de aprendizaje y su relación con repitencia y retraso académico en Ingeniería Biomédica, Electrónica e Industrial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

MONTES, J. W.; ESCOBAR, R. M.  y  CADAVID, G. C.. Use of technological tools in the development of a Mathematics Course 1 at the Technological University of Pereira. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2018, vol.12, n.23, pp.66-71. ISSN 1909-8367.  https://doi.org/10.31908/19098367.3704.

In the Mathematics courses 1 of the Technological University of Pereira; historically, there has been a problem in the academic results of students, where this subject has a high percentage of failure, which leads to the repetition of the subject and in the most critical cases of desertion. The professors of the department of mathematics, propose to transform some educational practices, to respond to the context of the attended population. With the aim of supporting the learning processes of the students, a proposal is designed and validated using technological resources with specific educational intentions, to accompay the development of the subject complementing the face-to-face sessions; strengthening student skills that allow greater autonomy, research and collaboration.

Palabras clave : Autonomy; collaboration; mathematics; research; learning process; proposal; educational practices; technological resources.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )