SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2Proyección del emprendimiento indígena como mecanismo de competitividad en el postconflicto colombiano¿Qué escriben los niños?, una mirada desde el modelo escuela nueva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación

versión impresa ISSN 2027-8306versión On-line ISSN 2389-9417

Resumen

GONZALEZ-CALIXTO, Mónica Bibiana; PATARROYO-DURAN, Nubia Isolina  y  CARRENO-BODENSIEK, Carlos Guillermo. Principle of justice in the classroom and moral responsibility of teachers from the learning styles. Revista Investig. Desarro. Innov. [online]. 2017, vol.7, n.2, pp.241-253. ISSN 2027-8306.  https://doi.org/10.19053/20278306.v7.n2.2017.4497.

This article presents the results of a research on learning styles of freshmen engineering students at the University of El Bosque (UNIBOSQUE) and the Pedagogical and Technological University of Colombia (UPTC), to whom the test of Kolb was applied, with stratified sampling. Given the diversity of learning styles found in the students, it is proposed that teachers must be aware of the principle of justice in the classroom and moral responsibility to ensure the design and implementation of courses that provide fair conditions and adequate environments to all students.

Palabras clave : learning methods; engineering; responsibility; justice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )