SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2Formación inicial de docentes en metodología a distancia en ColombiaEl florecimiento de sí: un acercamiento a la comprensión de la construcciónde identidad de algunos maestros y maestras de Medellín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y Social Contemporáneo

versión On-line ISSN 2145-0366

Resumen

BENAVIDES R, Gabriel  y  CASTRO C, Liliana. Ramblers Between Laughter and Scratches. Aleth. rev. desarro. hum. educ. soc. contemp. [online]. 2015, vol.7, n.2, pp.130-145. ISSN 2145-0366.

This document is offered to readers as a logbook. Two ramblers want to share the path followed in search of some clues in order to think the links between children, teachers and families. This, with the purpose of encouraging more harmonious formative processes, not only for children but for adults as well. ¿What necessity do we have of putting ourselves in motion and getting out of the comfort zone of a common place? ¿Why, What for, and how can we walk together? Basically, the intention is to stop being grey, anonymous and in hurry bystanders (at least for some journeys) and to find each other in order to be ramblers, to share the path with hopes of finding new destinies. That's the reason why, dear journey partners, we share the motives that lead us to walk, the purposes we set, the way the journey elapsed and the achievements of our walk.

Palabras clave : Pedagogy of Care; Coexistence; Peace Education; Childhood.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons