SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Participación crítica y democrática: comprensión de los discursos de actores educativosConcepciones adultas sobre participación infantil en relación con la toma de decisiones de los niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

ARDILA MUNOZ, Jimmy Yordany  y  RUIZ CANADULCE, Edith Marcela. Three dimensions for learning management system (LMS) evaluation. Zona prox. [online]. 2015, n.22, pp.69-86. ISSN 2145-9444.

The EDUTIC research group belongs to the Vicerrectoría de Educación Virtual of the Universidad de Boyacá. This group Is responsible of the "Comparative study between open source virtual platforms and the property virtual platform of the Universidad de Boyacá". Its target is to identify the open source platform that adjusts to the virtual pedagogic model of Universidad de Boyacá, to improve the academic offer of the institution. The project is supported on the software quality models, of software engineering, just like the check of the quality standards to e-learning and b-learning education. In this moment the result is a set of formats to evaluate LMS in three dimensions: pedagogical model dimension, user dimension, and technical dimension.

Palabras clave : LMS evaluation; ICT in education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )