SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Alcances y limitaciones de la categoría contexto en la lectura durante la formación de profesores de lenguajeAportes, alcances y limitaciones de los enfoques de resolución de problemas de George Pólya, Alan H. Schoenfeld y Frederick Reif en el aprendizaje de las matemáticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

CIFUENTES GARZON, JOSÉ EDUARDO  y  BURGOS CALDERON, DEIVYS BRIAN. Provincial teacher training in times of pandemic. Zona prox. [online]. 2023, n.39, pp.103-127.  Epub 18-Feb-2024. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.39.784.526.

This article reports a study on the formative actions of teachers in times of health emergency in a provincial educational institution. The objective is to describe how the use and adequate management of technological devices in teachers allow reconfiguring self-training processes in the context of this atypical event. This is a qualitative study, under the methodology of educational action research, collecting data from surveys, logs and interviews. The results show that the didactic units developed with instant messaging applications allow mobile learning in the training of teachers at different levels of education.

Palabras clave : pandemic; training; teacher; mobile learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )