SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número9EVALUACIÓN, DIDÁCTICA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA: UNA EXPERIENCIA HERMENÉUTICA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

GOMEZ DUARTE, Leonardo  y  PENALOZA JIMENEZ, Gonzalo. Didactics and Communication. Habermas' Contributions to Education. Prax. Saber [online]. 2014, vol.5, n.9, pp.13-29. ISSN 2216-0159.

This article aims at establishing the possible bridges, agreements, or disagreements between the Theory of Communicative Action (TCA) and didáctics. It emphasizes on the necessary relationship between didáctics and debates on the function, goals, and nature of education itself. For this purpose it is firstly presented the relationship between communication and education; then the TCA's basic elements related to didáctics; finally, as a conclusion, some agreements and disagreements between the TCA and didáctics are formulated. The frame of this work is the discussion about the role that a critical theory can play when analyzing the sense of education and its practice.

Palabras clave : Theory of Communicative Action; communication; education; didáctics.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )