SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número22CONTRIBUCIONES DE LA AGROECOLOGÍA ESCOLAR A LA SOBERANÍA ALIMENTARIA: CASO FUNDACIÓN VIRACOCHALOS ESPACIOS DE FORMACIÓN CONTINUA RESPECTO A LA ENSEÑANZA DE LENGUA ESCRITA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

MOCO-APARICIO, Ana Silvia  y  RAMOS DE ANDRADE, María de Fátima. CONTEMPORARY WRITING: ANIMATION CINEMA. Prax. Saber [online]. 2019, vol.10, n.22, pp.221-246. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v10.n22.2019.7647.

On the basis of a reflection on the concepts of language, we aim to discuss the concept of contemporary writing. In order to show how this writing is constituted, we present a synthesis of the history of animation cinema. The historicization of a certain representation system is not only an opportunity to illustrate some movements in the dissemination of culture, but also an exercise to understand how this culture has undergone transformations. It becomes apparent how these systems that men themselves "created" have been transformed.

Palabras clave : contemporary writing; animated film; communication; interaction; education.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )