SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número25Evaluación del Programa de Aceleración del Aprendizaje: una apreciación estratégica hacia la educación inclusiva en el posconflictoEl saber escolar de las artes en la escuela pública colombiana (1800-1850) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

MURIEL-MUNOZ, Luz Enid; GOMEZ-VAHOS, Luz Estela  y  LONDONO-VASQUEZ, David Alberto. The richness of evaluation in school, an unhidden treasure. Prax. Saber [online]. 2020, vol.11, n.25, pp.111-130.  Epub 23-Feb-2021. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v11.n25.2020.9359.

This article provides some reflections about: the evaluation potential that is found in the diverse school experiences of the students; the importance of defining the evaluation purpose from its ethical dimension; and how, thanks to evaluation, it is possible to provide visibility for the construction of learning by transcending the conception of evaluation as a measurement and quantification instrument. Therefore, a relation is established between some daily situations in the educational environment and the characteristics of evaluation as a resource, the ethical principles that govern the evaluation, and the needs of the younger generations for the consolidation of a new world available for them, which allows for the development of their cognitive, creative, affective, and social potential.

Palabras clave : evaluation; learning; school; purpose; diversity.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )