SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Aportes para la comprensión diferenciada en el acompañamiento a las personas y comunidades víctimas de minas antipersonal en ColombiaOctavia Hill y sus aportes en el origen de Trabajo Social en la Inglaterra del siglo XIX índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Trabajo social

versión On-line ISSN 2256-5493

Resumen

CUBILLOS-VEGA, Carla. Education in Human Rights with a Critical Pedagogical Approach: A Case Study. Trab. soc. [online]. 2020, vol.22, n.1, pp.177-200. ISSN 2256-5493.  https://doi.org/10.15446/ts.v22n1.77786.

The article addresses the impact of education in Human Rights on Social Work students in a Spanish university, using a critical pedagogical approach. It analyzes the learning and understanding of lessons as well as the students' perceptions. Data was gathered by using vignettes with cases, a validated rubric, and two focal groups. Results show that students were able to reflect more critically on issues related to Human Rights, integrating theory and action. Furthermore, their education led them to grasp the ethical-political dimension of their future professional activity and assess it positively.

Palabras clave : critical thinking; education; Human Rights; pedagogy; Social Work; students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )