SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2El proyecto necropolítico en Colombia: una reflexión desde el Trabajo Social sobre el asesinato sistemático de líderes y lideresas sociales y defensores de Derechos HumanosOrdenamiento territorial y construcción de paz: retos desde los Derechos Humanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Trabajo social

versión On-line ISSN 2256-5493

Resumen

PINEDA, Edgar  y  OROZCO, Paula Andrea. Pedagogy of Emotions for Peace-Building in Terms of Recognition Capabilities (Meta case, Colombia). Trab. soc. [online]. 2021, vol.23, n.2, pp.101-125.  Epub 27-Abr-2022. ISSN 2256-5493.  https://doi.org/10.15446/ts.v23n2.90244.

There is a possibility of building a culture of peace in territories marked by armed conflict in Colombia through the development of a pedagogy of emotions as a strategy to counteract the residual effects of war on daily life. For this, this pedagogy is presented from the narratives of teachers who inhabit territories of conflict and post-conflict in the state of Meta in Colombia. It is intended to understand the Pedagogy of Emotions in terms of capabilities and intersubjective recognition for the construction of a culture of peace from education.

Palabras clave : capabilities; emotions; narratives; peace; pedagogy; recognition.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )