SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2La reparación y la participación de las víctimas en la Ley 1448 de 2011 y el Acuerdo de Paz de la HabanaVínculos, redes y relaciones virtuales en el proceso de agremiación estudiantil de Trabajo Social en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Trabajo social

versión On-line ISSN 2256-5493

Resumen

VIVERO ARRIAGADA, Luis  y  MOLINA CHAVEZ, Walter. Theoretical Perspectives and College Education of the Social Work Programs in Post-Dictatorship in Chile. Trab. soc. [online]. 2021, vol.23, n.2, pp.239-264.  Epub 27-Abr-2022. ISSN 2256-5493.  https://doi.org/10.15446/ts.v23n2.81544.

The object of the present article is to identify the main theoretical perspectives in university teaching of Social Work in Chile after the end of the dictatorship. From a hermeneutical-critical perspective are analyzed first year study programs addressing the basis and the history of the discipline in universities belonging to the Council of Rectors of Chilean Universities (CRUCH). From the results we detect the emergence of two major perspectives that nourish professional training: one, a generalist approach, and the other based on the social and political history of Chile and Latin America.

Palabras clave : bases of social work; post dictatorship; professional training; social work.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )