SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número3La Unidad Policial para la Edificación de la Paz y su modelo organizacional para la construcción de paz en ColombiaEl impacto de la corrupción y la cleptocracia en los derechos humanos: hacia el fortalecimiento de mecanismos de tutela multinivel para su defensa en América Latina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Logos Ciencia & Tecnología

versión impresa ISSN 2145-594Xversión On-line ISSN 2422-4200

Resumen

MORANTES-MONCADA, Graciela; DUGARTE-PENA, Edwin  y  HERRERA-DIAZ, Jhobana. Profile of the strategic apprentice for the study of Differential Calculation mediated by ICT. LogosCyT [online]. 2019, vol.11, n.3, pp.152-167.  Epub 28-Dic-2019. ISSN 2145-594X.  https://doi.org/10.22335/rlct.v11i3.864.

This article presents an approximation to the characterization of the strategic student profile for the Differential Calculus course. According to the problem and the objectives that were proposed, an investigation with descriptive exploratory scope was considered, with a non-experimental type design. The results of this research helped to propose, for the future, the development of other studies linked to the implementation of the proposal of the pedagogical and didactic model mediated by information and communication technologies (ICT) that allow for the promotion of the dynamic role of the student in his/her learning process, as well as a new configuration of the teaching role from the pedagogical posture framed in teaching and strategic learning.

Palabras clave : Strategic learning; Differential Calculation; metacognitive skills; information and communication technologies (ICT).

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )