SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1EL PAPEL EDUCATIVO DE LOS HIMNOS DE EUROPA EN EL DESARROLLO DE UN NACIONALISMO ÉTNICONUEVO REALISMO JURÍDICO: UNA TEORÍA JURÍDICA PROMETEDORA PARA LA INVESTIGACIÓN INTERDISCIPLINARY Y EMPÍRICA SOBRE EL DERECHO EN LA PRÁCTICA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Novum Jus

versión impresa ISSN 1692-6013versión On-line ISSN 2500-8692

Resumen

MORENO BELTRAN, YOLANDA. EDUCATION AND INTERCULTURALITY: A PROPOSAL FROM THE ETHNIC-TERRITORIAL COMMUNITIES RECOGNIZED IN COLOMBIA SINCE 1991. Novum Jus [online]. 2022, vol.16, n.1, pp.187-208.  Epub 24-Nov-2022. ISSN 1692-6013.  https://doi.org/10.14718/novumjus.2022.16.1.8.

Although ethno-education as a public educational policy is a recent concern, it has been important for the educational formation of ethnic-territorial communities. For this reason, this article proposes a reflection on the need to train ethno-educators, as one of the central processes of education for ethnic and cultural diversity in Colombia. Assuming ethno-education as intercultural education requires a new type of teacher, who can generate horizontal relationships and respond to the interests of communities and their territories.

Palabras clave : Colombia; interculturality; multiculturalism; education; ethno-development; ethno-education; ethno-educators; autonomy; ancestral knowledge; communities.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )