SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.49 número130La ponderación entre el principio a la intimidad y el principio a la libertad de información: aplicación del método de medición objetivaAproximación positivista a la unidad y la coherencia de un derecho internacional fragmentado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas

versión impresa ISSN 0120-3886

Resumen

DIAZ, Ana María Correa  y  GUZMAN PEREZ, Feibert Alirio. Relationship between interculturality and law at Universidad Autonóma Latinoamericana. Rev. Fac. Derecho Cienc. Polit. - Univ. Pontif. Bolivar. [online]. 2019, vol.49, n.130, pp.51-80.  Epub 15-Sep-2019. ISSN 0120-3886.  https://doi.org/10.18566/rfdcp.v49n130.a03.

This scientific paper seeks to generate new intercultural knowledge by studying Afro-descendants, visually impaired and indigenous people at the Universidad Autónoma Latinoamericana, Medellin campus. All of this is justified by the need to apply the legal principles of equality and non-discrimination, based on race or income, among the student body. The intention is to expand political participation spaces of students belonging to diverse ethnic backgrounds. To achieve this goal, a documental methodology, involving surveys and in-depth interviews, was resorted to. Hence, discovery and Socratic dialogue were encouraged. In this order of ideas, equity was deemed to be a fundamental and constitutive element of justice and peace, both national and global. In conclusion, it can be said that there are plenty of law and cultural changes required in order to make minorities live side by side, in an equal conditions' environment, with major groups recognized in education, organizations, and politics.

Palabras clave : Education; Cultural integration; Legislation.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )