SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número65Empresariamiento de la sociedad y el gobierno de la infancia pobreLa educación superior. Caballo de troya: ¿gubernamentalidad o autonomía? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

RUNGE PENA, Andrés Klaus  y  CARRILLO DAVID, Sara Carolina. Mega-kindergartens: heterotopias for governing the infant population in Medellin. Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.65, pp.257-278. ISSN 0120-3916.

Under a new policy of comprehensive child care during the past administrations Medellin has been making a considerable investment in urban infrastructure, specifically the creation in strategic locations in the city, large kindergartens. This paper aims to reflect upon these spaces as key Foucauldian heterotopias, ie, as other spaces for the government (governmentality) of children. So, we start from the estimation that restructuring and redefining educational space and practices therein are not due to a kind of educational and philanthropic concern that no more can be considered detached from a historical and social context and outside certain interests and certain power relations.

Palabras clave : Kindergartens; schools and educational spaces; other spaces; heterotopias; governmentality childhood.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )