SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número3Asociación entre el riesgo de caída, la edad y el nivel educativo en mujeres adultas y mayores activasCaracterización del estado de salud de los adultos mayores en la región La Libertad (Perú) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Salud Uninorte

versión impresa ISSN 0120-5552versión On-line ISSN 2011-7531

Resumen

DOMINGUEZ-LARA, Sergio. Influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students: a preliminary analysis. Salud, Barranquilla [online]. 2017, vol.33, n.3, pp.315-321. ISSN 0120-5552.

Objective:

Determine the influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression in college students

Material and methods:

This research was conducted on a sample of 127 individuals (69.3 % women) between ages 18 and 57 years old. Was implemented a regression multiple analysis on anxiety (GAD-2) and depression (PHQ-2), with the subscales of CERQ as predictors.

Results:

In both cases, predictors explain high variability of the criteria (R 2 > 50 %). Cognitive strategies rumination and catastrophizing predicted anxiety; Positive Reinterpretation and catastrophizing and predict positively and negatively, respectively form, depression.

Conclusions:

The influence of cognitive emotion regulation strategies on anxiety and depression is significant. The practical consequences and limitations are discussed.

Palabras clave : cognitive strategies; emotion regulation; depression; anxiety; multiple regression.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )