SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número64POLÍTICAS LINGÜÍSTICAS EN EL CARIBE: REFLEXIONES EN TORNO A LA REGULACIÓN ENTRE LOS CRIOLLOS INGLESES Y LAS LENGUAS EUROPEAS*IN-FANCIA Y REMEMORACIÓN EN GRACILIANO RAMOS: SOBRE ALGUNOS TEMAS BENJAMINIANOS* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587

Resumen

WANNMACHER PEREIRA, Vera. CHILDREN'S SONGS IN DIFFERENT LANGUAGES ON THE FIRST SCHOOL YEAR. Linguist.lit. [online]. 2013, n.64, pp.75-92. ISSN 0120-5587.

This article reports scientific, cultural and pedagogical study that analyzed the contribution of workshops with children's songs on different languages for the development of linguistic awareness, reading and writing of students in the first grade of a public school in Porto Alegre. The methodology involved: selection of songs, organization and application of research instruments and methodology of work exploring cultural and linguistic elements of phonic, morphosyntactic and semantic-pragmatic plans of songs. The data collected indicate an increase in the scores of linguistic awareness, reading and writing for children.

Palabras clave : children's songs; languages; literacy.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )