SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número77LOS HÉROES DE LOS CUENTOS ¡CARNE DE CAÑÓN! COMO AUTOBIOGRAFÍA, SEGÚN MIJAÍL BAJTÍNLA ÉTICA NARRATIVA COMO UN EJE DE REFLEXIÓN PARA UNA INVESTIGACIÓN SOBRE LA LITERATURA ESCRITA POR MUJERES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

BARZAGA MORALES, Iraida Lisandra. THE LOSS OF NAIVETY IN PABLO MONTOYA’S TRIPTYCH OF INFAMY: APPROXIMATIONS TO THE DISCOURSE. Linguist.lit. [online]. 2020, n.77, pp.532-547.  Epub 02-Nov-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n77a23.

This article will expose the loss of naivety or evidence (Maya, 2006) in Pablo Montoya’s novel Triptych of Infamy. The evidence is a notion that attempt to demonstrate that both the writer and the painter-characters, whose visual works favor the unfolding of the novel plot, are community beings and mediating artists, who take the content of their creations with a critical perspective from a social reality, taking distance from it without imitating it, but refracting it. This process leaves on record that the paintings and the novel are stripped of ingenuity.

Palabras clave : loss of naivety; social being; mediator artist; refraction; social reality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )