SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número78LA LECTURA CRÍTICA: UNA MIRADA DESDE EL AULA EN UNA INSTITUCIÓN EDUCATIVA DE TUNJA, COLOMBIALA APROPIACIÓN DEL LÉXICO ETTE TAARA EN EL CICLO MOOMATE DE LA INSTITUCIÓN ETNOEDUCATIVA DEPARTAMENTAL ETTE ENNAKA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

PROCAILO, Leonilda  y  BRAGA TOMITCH, Lêda Maria. INVESTIGATING DIGITAL READING IN L2 TO CRITICIZE AND TO SUMMARIZE: WORKING MEMORY CAPACITY AND READING PURPOSE INFLUENCING STRATEGY USE. Linguist.lit. [online]. 2020, n.78, pp.320-351.  Epub 12-Nov-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n78a13.

The construction of meaning and inference generation considering low- and high- working memory span when readers read digital texts in L2 to criticize and to summarize were examined. Data collection included Reading Span Test, verbal protocol and post-reading tasks. The low-span group showed more misunderstandings in both purposes and a significant result of moderate correlation between reading time and reading to summarize. Both groups made more metacognitive comments when reading hypertexts to summarize and found strategies to cope with the demands of the nonlinear hypertext.

Palabras clave : digital reading; working memory capacity, inference generation; reading purpose.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )