SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número78SELF-REPRESENTATION, VIOLENCE AND PERIPHERY IN CAPÃO PECADOALGUNAS REFLEXIONES SOBRE LA LITERATURA DE WALTER BENJAMIN COMO UN ANTECEDENTE DE LOS ESTUDIOS SOBRE LA MEMORIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

SANCHEZ OSORES, Ignacio. PLANTS SING IN THE GARDEN: THE CONSTITUTION OF A PLANT RHETORIC AND AN ECOLOGICAL NOMADIC SUBJECTIVITY IN THE POETRY BOOK EL JARDÍN (1992), BY DIANA BELLESSI. Linguist.lit. [online]. 2020, n.78, pp.405-427.  Epub 16-Nov-2021. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n78a16.

This article states that in the poems El jardín (1992) of the argentine poet Diana Bellessi, a plant rhetoric is elaborated through the poetic strategies of the vegetable becoming (Deleuze & Guattari, 1988) of the poetic voice and of the metapoems that standardize the act of write with the pose or garden. Through these strategies, the poet configures an ecological nomadic subjectivity (Braidotti, 2004) that not only denounces the sex-generic violence that is registered on women, but also postulates an ecopolitic (Shiva, 1997) that advocates coexistence and respect for biodiversity.

Palabras clave : vegetal rhetoric; becoming; metapoems; ecological nomadic subjectivity; ecopolitics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )