SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82CANCIONES Y REFRANES DE MÉXICO Y CENTROAMÉRICA. INCORPORACIÓN EN CURSOS DE ESPAÑOL COMO SEGUNDA LENGUA Y COMO LENGUA EXTRANJERA EN CANADÁVALIDACIÓN DE UNA PRUEBA INFORMATIZADA PARA LA EVALUACIÓN DE PROCESOS PERCEPTIVOS AUDITIVOS Y VISUALES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

LONDONO VASQUEZ, David Alberto et al. IMPLEMENTATION OF DIDACTIC UNITS ON CRITICAL READING AND PRAGMADIALECTICS ARGUMENTATION IN GEOLOGY. Linguist.lit. [online]. 2022, n.82, pp.119-137.  Epub 07-Mar-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n82a05.

This article addresses educational practices of literacy and pragmatic argumentation in university geology courses in two Argentine universities. Surveys, interviews, a focus group, teaching units and stories of teaching practices were used in the collection of the analysis unit. It is concluded that it was enriching that disciplinary teachers are trained in reading and writing, because it results in understanding and disciplinary textual production, emphasizing participatory, critical and reflective processes.

Palabras clave : transdisciplinary text understanding and writing; geology didactics; teaching reflection; university teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )