SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Evaluación Psicométrica de una Escala de Distorsiones Cognitivas sobre los Juegos de Azar en una Muestra Nacional de Estudiantes ColombianosValor de la Recompensa: ¿Cómo y Para Qué se Usa el Concepto? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

KOICH MIGUEL, FABIANO  y  BARQUETE CARAMANICO, RAISSA. Facial Feedback: Limited Effect for Videos of Opposite Emotions. Rev. colomb. psicol. [online]. 2016, vol.25, n.2, pp.221-232. ISSN 0121-5469.  https://doi.org/Doi:10.15446/rcp.v25n2.49708.

To prove the hypothesis of facial feedback (FF) for opposite emotional stimuli, 30 participants viewed a happy video, with 15 of the participants posing a sad expression; another 30 participants viewed a sad video, with 15 posing a joyful expression. Levels of joy, sadness, anger and anxiety were recorded before and after the videos. All observers of the happy video showed a decrease in sadness, but those who posed for sadness expressed lesser decrease. For their part, participants who posed joy during the sad video recorded an increase in anger and anxiety, attributed to having to pose for joy. No evidence was found that FF can counteract the effects of an intense emotional stimulus. The evidence related to the controlling of the intensity of an opposite emotion was also limited. The study found that posing for joy while undergoing sadness could provoke other negative emotions. The study questions the practical usefulness of FF.

Palabras clave : Facial feedback; emotion; embodied cognition; cognition training; emotion simulation; emotional experience.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons