SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2VALIDACIÓN DE LAS ESCALAS DE EVITACIÓN, ANSIEDAD SOCIAL Y TEMOR A LA EVALUACIÓN NEGATIVA EN POBLACIÓN COLOMBIANASABER Y CONOCIMIENTO: UNA APROXIMACIÓN PLURAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acta Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0123-9155

Resumen

OCHOA-ANGRINO, SOLANLLY; ARAGON ESPINOSA, LUCERO; CORREA RESTREPO, MIRALBA  y  MOSQUERA, SANTIAGO. METACOGNITIVE FUNCTIONING IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN DURING THE WRITING OF A NARRATIVE TEXT BEFORE AND AFTER A COLLABORATIVE CORRECTION GUIDE. Act.Colom.Psicol. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.77-88. ISSN 0123-9155.

This study describes the metacognitive functioning of 90 children, students of third to fifth grade from two public schools, on a writing task before and after a group correction guideline. The results before the group correction showed that children focused on editorial aspects of writing such as words, grammar, spelling, and punctuation; however, the same children after the group correction detected mistakes related to the text's structure and tried to correct them. The results suggest that in writing tasks, children are able to display advanced metacognitive processes and skills when they are encouraged by teachers and peers to evaluate structural aspects such as content, coherence, writing goals, and possible readers.

Palabras clave : metacognition; writing; interaction; fiction texts; elementary school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons