SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Modelos científicos: significado y papel en la práctica científicaAnálisis de problemas en Estadística y Probabilidad en libros de texto de segundo año de Educación Secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

CARRASCOSA-ALIS, Jaime  y  DOMINGUEZ-SALES, M. Consuelo. Problems that hinder a better use of Science Education in the teacher’s training and Secondary Education. Rev. Cient. [online]. 2017, n.30, pp.167-180. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.12289.

Science Education today can be considered as a whole and coherent body of specific knowledge with a "hard core" in which the most directly issues related to key aspects of teaching and learning can be found. The appropriation of this knowledge by teachers is required in order to move towards a higher quality teaching in the field of the experimental sciences. However, this appropriation is not an easy task, and requires overcoming a number of problems which must be taken into account. In this paper, some of these problems are discussed, and some proposals to make progress in solving them are justified.

Palabras clave : science education; science teacher's training; teaching science education; learning science education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )