SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Análisis de problemas en Estadística y Probabilidad en libros de texto de segundo año de Educación SecundariaOptimización utilizando lógica difusa de dispositivo de análisis de componentes químicos de ingredientes naturales basados en el internet de las cosas IoT índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

CARDOSO-ERLAM, Néstor  y  MORALES-OLIVEROS, Edna Eliana. Conceptions of Technology in University Teachers of Sciences. Rev. Cient. [online]. 2017, n.30, pp.195-206. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.12277.

Next, it´s a partial result of the research investigation “Conceptions of sciences, technology and CTS relations with training academic, secondary teachers and sciences textbooks.”Then the question about teachers´ conceptions of the nature of technology is that teachers of the University of Tolima expressed is discussed. Information was collected through interviews and focus information analysis was performed using content analysis. It´s found that teachers have different conceptions about the nature of technology some more outdated than others.

Palabras clave : Epistemology of science; science education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )