SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Diseño de unidades didácticas mediante el aprendizaje basado en problemas para la enseñanza de las cienciasAplicación del aprendizaje basado en problemas en el programa de Ingeniería Industrial: caso de estudio aplicado en el curso de Gestión de Cadenas de Suministro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

CONTRERAS-BRAVO, Leonardo-Emiro; TARAZONA-BERMUDEZ, Giovanny-Mauricio  y  RODRIGUEZ-MOLANO, José-Ignacio. Technology and Learning Analytics: A Literature Review. Rev. Cient. [online]. 2021, n.41, pp.150-168.  Epub 17-Jun-2021. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.17547.

A study concerning learning analytics is presented. This area consists of the collection and analysis of data generated by students and their iterations with the purpose of understanding and optimizing learning. By using databases, a referential review of the last five years is proposed to identify aspects related to the growth of this approach and its fields of application in higher education. The volume of related research is increasing due to the need to investigate more accurate predictive models and new algorithms in the field of data science.

Palabras clave : analytics; educational research; engineering education; learning analytics; machine learning..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )