SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Relación entre concepciones de educación inclusiva y acciones que inciden en la convivencia escolarDe traducciones y desplazamientos: el proceso de aprobación de la Política Pública para la población afrodescendiente en Cali índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ALVAREZ-SALAZAR, Johny; YEPES-ZULUAGA, Sara María  y  MONTES-GRANADA, Willer Ferney. Social, Emotional, and Intercultural (SEI) Competences as a Fundamental Part of the Integral Profile of Undergraduate Students. Ágora U.S.B. [online]. 2022, vol.22, n.1, pp.168-178.  Epub 01-Nov-2022. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.4836.

In the professional profile of educational programs of all disciplines, it is pointed out that the competences of undergraduate students will have to reflect their knowledge, abilities, and skills to operate in a more globally interconnected world. The Social and Emotional competences, as a fundamental part of the being and of the social memory give undergraduate students a starting point for their formation, and at the same time, influence the constitution of Intercul tural intelligence that will allow the future professional to perform in a global context, as a fundamental part of the integral profile.

Palabras clave : Integral Profile; Social Emotional and Intercultural (SEI) Competences; Generic Competences; Undergraduate Student Training; and Social Awareness.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )