SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11La tutoría como mediación para el desarrollo autónomo del estudiante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tabula Rasa

versión impresa ISSN 1794-2489

Resumen

VELASQUEZ BURGOS, Bertha Marlen; DE CLEVES, Nahyr Remolina  y  CALLE MARQUEZ, María Graciela. The Brain That Learns. Tabula Rasa [online]. 2009, n.11, pp.329-347. ISSN 1794-2489.

This article takes on the topic of the brain that learns, and describes the process of learning of the thinking organ; the ways its development is facilitated throughout our whole life through the numerous synaptic connections that are established between neurons, all of which facilitate stimulation and development of skills, abilities and competencies that bring about the construction of new knowledge. The former demonstrates the plasticity, flexibility and adaptability of the brain that can only be improved through the implementation of favorable environments for learning, and through pedagogical factors and strategies that increase the total development of the brain .

Palabras clave : factors; pedagogical strategies; total brain; cognitive development; synapses; neurons; plasticity; flexibility; learning environments; emotions and feelings.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons