SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Referentes de formación en educación superior. Área de conocimiento: TurismoLa confianza en el aula como eje transformador del mundo escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

SUAREZ ARIAS, Alba L; JUNYENT PUBILL, Merce  y  GARCIA GOMEZ, Javier. Evaluation of graduation projects on environmental education at the university applying the hypothesis of progression. sophia [online]. 2015, vol.11, n.2, pp.207-222. ISSN 1794-8932.

In this work the progession   is applied in evaluating graduation projects prepared by students of Environmental Education at the University.   For such purpose, projects prepared by students for a Bachelor’s degree of Biology and Environmental Education, at Del Quindio University, Colombia, which purpose is formation of primary, and secondary teachers, and other education level as well.   The progression hypothesis allows to value the conceptual change  of graduation projects, not as a punctual process but as a process of contents evolution.

Palabras clave : Environmental Education; Hypothesis of Progression; Qualitative Research; Projects, University.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )