SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1El entramado filiatorio y el ADN: Análisis de las competencias profesionales del psicólogo*Reflexiones sobre la pertinencia de la educación en el campo de la gerontología en Colombia y en el mundo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

RICO MOLANO, Alejandra Dalila. Education management: toward optimization of teacher training in higher education in Colombia. sophia [online]. 2016, vol.12, n.1, pp.55-70. ISSN 1794-8932.

The purpose of this reflection article is to analyze education management, as an important component of education, and more exactly, its fundamental role on teacher formation at the university; management optimizes all processes of the university. In this manner, the first thing is to define what management is, then what education management is, and, end with an analysis of such management at the university. This distribution allows to start from the general concept, and in this manner understand the particular, which leads to conclude that it is necessary a significant relationship between management and teacher formation

Palabras clave : Teacher formation; Education management; Education innovation; higher education University.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons