SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1La gestión educativa: Hacia la optimización de la formación docente en la educación superior en ColombiaModelos de conocimiento científico escolar en un grupo de maestros de programas universitarios de Contaduría Pública* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

ARDILA VEGA, Lucelly; GOMEZ SANTOS, César Augusto  y  VEGA UMBASIA, Leonardo Alberto. Reflections on education pertinence in the field of gerontology in Colombia and the world. sophia [online]. 2016, vol.12, n.1, pp.71-84. ISSN 1794-8932.

This article presents a number of reflections on gerontology pertinence as a professional career, supported on a number of needs and aspects of world and domestic interest, such as: Demographic aging and its consequences; epidemiological transition; social profile of elder population; the challenge of independence; elders role in socialization of younger population, and regulations on matters related to aging and oldness. It is concluded with concern, that before the panorama fully justifying the need of educating professional of gerontology, there is a low offer of undergraduate formation in this field in Colombia, which demonstrates the scarce view of deep transformations and consequences brought, in the middle and in the long term, by the aging process currently faced by our country and the world.

Palabras clave : Education; aging; gerontology; oldness; university.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons