SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2La enseñanza del género gramatical en Español como segunda lenguaSituación sociodemográfica y nivel de satisfacción con la formación de los graduados de una universidad privada de la ciudad de Manizales, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

GODOY ZUNIGA, María Elena  y  CAMPOVERDE ROJAS, Bertha Janeth. Comparative analysis on affection as a motivator of teaching-learning process - Cases: Argentine, Colombia and Ecuador. sophia [online]. 2016, vol.12, n.2, pp.217-231. ISSN 1794-8932.  https://doi.org/10.18634/sophiaj.12v.2i.227.

This article approaches the subject of affection by teachers within the classroom in Argentine, Colombia and Ecuador, from a bibliographic review. The purpose is to contribute in the conceptual definition of the problem, from a Latin American perspective. During the las decades, teachers and psychologists have expressed from their various postulates, the value of affection as a primary requirement in teaching - learning process, and the importance of keeping excellent personal relationships between teachers and students. These perspectives include some criterions that characterize the concept of affection such as motivation, interpersonal intelligence and sensibility in affection that should be taught from the cathedra, in such a manner that the students´ self concept may be encouraged, and overcome low self esteem attitudes, guilt, coercion and authoritarianism at the classroom

Palabras clave : Affectivity; teaching-learning; motivation; educational environment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons