SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Los entornos sociales y su relación con el conflicto y la violencia escolar en las ciudades de Armenia y Manizales, ColombiaLa investigación un acto cotidiano de relacionamiento y comprensión del entorno: memorias soatenses índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

MEDINA BEJARANO, Roberto. Bio-learning and intercultural education. sophia [online]. 2017, vol.13, n.1, pp.47-54. ISSN 1794-8932.

The purpose of this paper is to present a theoretical overview of the relationship between bio-pedagogy and intercultural education. In order to achieve this objective, this research is limited in the scope of documentary research and the principles of the paradigm of complexity - emergent paradigm - are taken as the epistemological basis given that the conception of the biological basis of learning "biopedagogy" and its Implications for intercultural education. The results of the research allowed us to characterize how cognitive processes are processes that are biologically self-organized, highly complex, and permanently created and that are enriched in intercultural environments.

Palabras clave : learning; bio-pedagogy; interculturality; intercultural education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons