SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Propiedades psicométricas de un instrumento en construcción para evaluar la inteligencia emocional en alumnos de secundaria y la universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diversitas: Perspectivas en Psicología

versión impresa ISSN 1794-9998

Resumen

FIGUEROA ANGEL, Melba Ximena; GUTIERREZ DE PINERES BOTERO, Carolina  y  VELAZQUEZ LEON, Jeyson. Inclusion strategies in school contexts. Divers.: Perspect. Psicol. [online]. 2017, vol.13, n.1, pp.13-26. ISSN 1794-9998.  https://doi.org/10.15332/s1794-9998.2017.0001.01.

This article presents a review of the social inclusion strategies at schools mentioned in scientific articles and books. These strategies were identified through categorical content analysis in four categories: competency, singularity, bonding and participation. There are contributions from strategies that go beyond their connection to diversity from its idea of "minority", and the necessary connection between the recognition of the uniqueness for link building, skill development and their impact on participation as a key element of inclusion.

Palabras clave : inclusion; competency; bonding; singularity; participation; strategies; school.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )