SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Enseñanza de lectura en niños con dislexia y con riesgo de dyslexiaInhibición de la respuesta: Entrenamiento y efectos vinculados al nivel inhibitorio de base, en niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


CES Psicología

versión On-line ISSN 2011-3080

Resumen

LACA-AROCENA, Francisco Augusto Vicente; LUNA-BERNAL, Alejandro César Antonio; PEREZ-VERDUZCO, Germán  y  CARRILLO-RAMIREZ, Eduardo. Psychometric properties of the Freiburg Mindfulness Inventory in adolescents. CES Psicol [online]. 2021, vol.14, n.2, pp.118-139.  Epub 03-Feb-2022. ISSN 2011-3080.  https://doi.org/10.21615/cesp.5381.

This study aimed to analyze the psychometric properties of the Freiburg Mindfulness Inventory, FMI-14 in a sample of 655 high school students from two educational establishments in western Mexico with an age range from 15 to 19 years. To analyze the data, an exploratory and confirmatory factor analysis was carried out, finding a satisfactory fit for both a two-factor and one-factor model, with adequate validity and reliability properties. These and other results are discussed in the context of contemporary literature on teenage Mindfulness.

Palabras clave : mindfulness; mindful attention; adolescents; teenagers; positive psychology; Freiburg Mindfulness Inventory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )