SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Identificación de ventajas y desventajas de los canales de comercialización en las economías campesinas de dos municipios de Meta y Cundinamarca, ColombiaRelación entre conocimientos, saberes y valores: un afán por legitimar los saberes más allá de las ciencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación

versión impresa ISSN 2027-8306versión On-line ISSN 2389-9417

Resumen

RIO-CORTINA, Jorge Luis Del; CARDONA-ARBELAEZ, Diego  y  GUACARI-VILLALBA, Abel. Corporate social responsibility and branding: a new view to the management strategies. Revista Investig. Desarro. Innov. [online]. 2017, vol.8, n.1, pp.49-60. ISSN 2027-8306.  https://doi.org/10.19053/20278306.v8.n1.2017.7370.

Corporate Social Responsibility, CSR, has been studied mainly from a financial performance perspective; hence there is little development around the relationship between CSR and the process of brand building, called Branding. Branding is important as a strategy to generate positive effects in companies. This article makes an approximation to this discussion, providing elements that allow us to understand how from Corporate Social Responsibility can be managed the brand of the companies, so that strategies are generated which positively impact the organization at all levels. The findings suggest that an adequate management of CSR, combined with the correct management of the brand can have an impact on the growth and profitability of companies.

Palabras clave : corporate social responsibility; brand; branding; management strategies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )