SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número10La "cuestión literaria" en la obra de Nicolás Gómez Dávila índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Perífrasis. Revista de Literatura, Teoría y Crítica

versión impresa ISSN 2145-8987

Resumen

ZAPATA DE ASTON, Arcea. From a Female Subject to a Critital Woman-Subject. Pedagogies of the Body in Languidez and Ocre of Alfonsina Storni. perifrasis. rev.lit.teor.crit. [online]. 2014, vol.5, n.10, pp.9-24. ISSN 2145-8987.

In this article, we propose a reading of the poetry of Alfonsina Storni, considering writing/biography as the backbone that guides and regulates a dialogue between her experience and a political, social, and economic scene penetrated by the own dynamics of the patriarchal discourse. It is at this juncture that the author manifests a writing approach that enables the body to generate its own pedagogy aimed at unveiling the necessary tools to, as Alicia Salomone states "with masks or without them", becoming a female subject "predominantly a critical woman-subject."

Palabras clave : pedagogy; body; subject; woman(en); writing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )