SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número23La ley general de protección de datos personales en las empresas brasileñas: un análisis de múltiples casos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Suma de Negocios

versión impresa ISSN 2215-910Xversión On-line ISSN 2027-5692

Resumen

OTERO GOMEZ, María Cristina  y  GIRALDO PEREZ, Wilson. Antecedents and consequences of the brand equity. A study focused on young consumers. suma neg. [online]. 2019, vol.10, n.23, pp.81-88. ISSN 2215-910X.  https://doi.org/10.14349/sumneg/2019.v10.n23.a1.

The objective of this study is to analyze the effects of brand love and traditional Word of Mouth and electronic communication on the brand equity, in order to check this influences the repurchase intention. The contrast of the hypotheses has been made from a sample of 306 university students. The results indicate that brand love exerts a significant influence on the positive WOM, comments that reinforce the brand equity, which triggers the repurchase intention. In contrast, the online environment facilitates the disclosure of negative comments that affect the brand value through eWOM.

Palabras clave : Brand equity; brand love; Word of Mouth; Electronic Word of Mouth; repurchase intention..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )