SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número88Examen de los predictores de prácticas de enseñanza innovadoras entre profesores de IndonesiaMapeando saberes, expertos y espacios en la educación del movimiento. El caso del Cuarto Congreso Panamericano de Educación Física, Bogotá, 1965 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

ACUNA, Maia Milena; GRINBERG, Silvia Mariela  y  RIVAS-FLORES, José Ignacio. Making is (Re)inventing: School Ground in Urban Poverty Contexts. Rev. colomb. educ. [online]. 2023, n.88, pp.74-95.  Epub 22-Ene-2024. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num88-13442.

With the intention of problematizing school life and the result of field work in two secondary schools located in contexts of poverty, this article will analyze the category of school soil to describe the material and symbolic conditions in which teaching work is conducted. In this area, emergencies and needs must be tended to -although this is the case of the very constitution of the public and the urban-wise peripheral school and urban school in Argentina-. This article will focus on institutional configurations on less-cruel-to-inhabit land, constituting democratic spaces -if they are not the only ones- in the lives of their students

Palabras clave : secondary education center; poverty; school integration; teacher work conditions.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )