SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47La función emocional de la educación musical en AristótelesLeer a Marx después de Preciado. Pensar el “fragmento de las máquinas” en clave transhumanista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis Filosófica

versión impresa ISSN 0120-4688versión On-line ISSN 2389-9387

Resumen

VELAZQUEZ, José Luis. The appropriation of phronesis (The debate between Gadamer and Tugendhat). Prax. filos. [online]. 2018, n.47, pp.157-167. ISSN 0120-4688.  https://doi.org/10.25100/pfilosofica.v0i47.6618.

For Gadamer, the choosing of the concept phronesis has a goal: to unite hermeneutics with Aristotle’s ethics, and to present the problem of the application of moral knowledge as a model of hermeneutics problem. Considering E. Tugendhat’s critical contributions to the matter, in this paper there’ll be an analysis on some difficulties in Gadamer’s approach, which derive from phronesis’ impossibility to properly apply moral knowledge and to justify what is morally valid. Likewise, it will be shown how these difficulties affect comprehension on moral learning procedural structures and the self-reflecting process.

Palabras clave : phronesis; hermeneutics, ethics; knowledge; moral; learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )