SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82IMPLEMENTACIÓN DE UNIDADES DIDÁCTICAS SOBRE LECTURA CRÍTICA Y ARGUMENTACIÓN PRAGMADIALÉCTICA EN GEOLOGÍAALGUNAS CREENCIAS Y ACTITUDES LINGÜÍSTICAS DE HABLANTES DEL ESPAÑOL DE ESPAÑA HACIA LAS VARIEDADES HISPÁNICAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lingüística y Literatura

versión impresa ISSN 0120-5587versión On-line ISSN 2422-3174

Resumen

MUNETON AYALA, Mercedes Amparo et al. VALIDATION OF A COMPUTERIZED TEST FOR ASSESSING AUDITORY AND VISUAL PERCEPTIVE PROCESSING. Linguist.lit. [online]. 2022, n.82, pp.138-159.  Epub 08-Mar-2023. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n82a06.

This research validates the PRAVI test as an instrument to measure the perceptual auditory and visual abilities in primary school students. To do this, the variables were analyzed: reliability, construct validity, external validity and pending growth according to grade. The results presented adequate Cronbach alphas for the jot task and the id task in the visual factor linguistic (.76/.77, respectively), auditory linguistic (.77/.75, respectively), auditory non-linguistic (.75/.76, respectively) and visual non-linguistic (.75.71, respectively). It is concluded that PRAVI shows adequate growth slopes revealing sensitivity to school grades.

Palabras clave : psychometric validation; auditory perception; visual perception; linguistic stimuli; non-linguistic stimuli.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )