SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número20Evolución histórica de los conceptos de responsabilidad social empresarial y balance social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Semestre Económico

versión impresa ISSN 0120-6346versión On-line ISSN 2248-4345

Resumen

MUNOZ CARDONA, Ángel Emilio. Industrial competition challanges. Semest. Econ. [online]. 2007, vol.10, n.20, pp.103-115. ISSN 0120-6346.

Main hypothesis intended to be shown in this article is that main objective of a competitive company before a globalized economy is to meet consumer’s needs. Financial results and innovative vocation depend on this. First, industry is defined and differences between what creating a company means in knowledge and post-industrial era and what it meant in the industrial era. Finally, it is intended to give an opinion about Colombian industry reality, its challenges, and consequences before the economic globalization process.

Palabras clave : Colombia; Industry; industrial competitiveness; economic globalization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons